جوامعی که هر موسسه ای با آن ها احاطه شده است

به طور کلی هر مؤسسه ای توسط هفت نوع جامعه به شرح زیر احاطه شده است.

طبقه بندی انواع جامعه:

جوامع دولتی

مدیران بازاریابی مؤسسات همواره باید تغییر و تحولات بخش دولتی را زیر نظر داشته ،تا بتوانند از تغییرات به عمل آمده در زمینه قوانین و مقررات و فرصتهای ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

جوامع عمومی

با توجه به اینکه تصویر ذهنی مردم از مؤسسه بر روی خرید کالاهاو خدمات آنها تأثیر مستقیم دارد،لذا مدیران بازاریابی باید به برداشتها و طرز تلقی های عموم مردم نسبت به خودشرکت و محصولات آن توجه ویژه ای داشته باشند.

جوامع محلی

نظر به اینکه هر مؤسسه ای با تعدادی جامعه محلی نظیر همسایگان خود شرکت و یا مؤسسات عام المنفعه سرو کار دارد،بنابراین باید به منظور پیشبرد فروش،فرد یا بخشی از سازمان خود را مأمور تماس با مقامات محلی،حضور در جلسات آنها و نیز پاسخ به پرسشها و موارد مهم دیگر،بنماید.

جوامع داخلی

این جامعه از مدیران و کارکنان شرکت اعم از کارمندان و کارگران تشکیل می شود که احساس مطلوب آنها نسبت به شرکت می تواند به طرز تفکر جوامع خارجی نیز سرایت نموده و باعث موفقیت شرکت بشود. لذا مدیران مؤسسات همواره سعی می کنند در کارکنان خود ذهنیت مثبت ایجاد نمایند.

جوامع مالی

بانکها،سهامداران و مؤسسات سرمایه گذاری از جمله این جوامع بوده که می توانند توانائی شرکت را در کسب منابع مالی تحت تأثیر قرار دهند،لذا توجه به آنهانیز به منظور تأمین مالی بهینه برای شرکتها ضروری است.

جوامع شهروند

گروههای حفاظت از محیط زیست ،سازمانهای حمایت از مصرف کننده و تشکل های مختلف دیگراز جمله جوامع شهروندمحسوب می شوند که می توانند مسائل بازاریابی هر شرکتی را تحت شعاع قرار دهند،بدین جهت لازم است واحدهائی مثل واحد روابط عمومی در مؤسسات شکل گیرند تا بتوانند نظر مساعد آنها را جلب نمایند.

جوامع رسانه ای

رسانه های جمعی مختلف مثل روزنامه ،مجلات و رادیو تلویزیون که اخبار،وقایع و اتفاقات را منعکس می سازند ،می توانند به شرکت در راستای رسیدن به اهداف خود کمک نمایند.لذا اکثر مدیران بازاریابی سعی می کنند از پوشش رسانه ای بهتری جهت تبلیغات مؤثر برخوردار شوند.

 

نظر دهید

پاسخ دهید

بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0