واسطه های بازاریابی شامل واحدهائی مثل آژانسهای خدمات بازاریابی،مؤسسات توزیع کننده کالا،واسطه های مالی و دلالان هستند.
واسطه های بازاریابی شامل موارد زیر است
آژانسهای خدمات بازاریابی
این واحد شامل مؤسسات تحقیقات بازار، آژانسهای تبلیغاتی، شرکتهای مشاوره ای و رسانه های جمعی می شود که شرکت را در امر تبلیغات و پیشبرد و ترفیع فروش مساعدت می کنند.
واسطه های مالی
این واحدها شرکت را در تأمین مالی و معاملات یا بیمه خرید و فروش کالا در مقابل خطرات کمک می نمایند و شرکتها می توانند با داشتن روابط خوب با این واحدها که عمدتاً شامل بانکها ،مؤسسات اعتباری و شرکتهای بیمه می شوند ،در امر بازاریابی و فروش موفقیتهای چشمگیری به دست آورند.
واحدهای توزیع فیزیکی
این واحدها به مؤسسات در امر انبارداری و جابجائی کالاها از مبداء تا مقصد کمک می کنند.
دلالان
دلالان مؤسسات را در یافتن مشتری و فروش کالا به آنان یاری می کنند.
رقبا
هر شرکتی با طیف وسیعی از رقبا مواجه است که باید برای کسب موفقیت و رسیدن به اهداف خود نسبت به آنها، نیازها و خواسته های مشتریان را به نحو شایسته تری ارضاء نماید.
مشتریان
مشتریان مؤسسات،همان مشتریانی که در پنج بازار عنوان شده قبلی وجود دارند یعنی مصرف کنندگان،مشتریان دولتی،مشتریان صنعتی،بازار واسطه ای و بازار بین المللی که هر کدام از اینها کالاها ومحصولات شرکت را با منظور خاصی خریداری می کنند.