انواع واسطه ها در بازاریابی چیست؟

واسطه های بازاریابی شامل واحدهائی مثل آژانسهای خدمات بازاریابی،مؤسسات توزیع کننده کالا،واسطه های مالی و دلالان هستند.

واسطه های بازاریابی شامل موارد زیر است

آژانسهای خدمات بازاریابی

این واحد شامل مؤسسات تحقیقات بازار، آژانسهای تبلیغاتی، شرکتهای مشاوره ای و رسانه های جمعی می شود که شرکت را در امر تبلیغات و پیشبرد و ترفیع فروش مساعدت می کنند.

واسطه های مالی

این واحدها شرکت را در تأمین مالی و معاملات یا بیمه خرید و فروش کالا در مقابل خطرات کمک می نمایند و شرکتها می توانند با داشتن روابط خوب با این واحدها که عمدتاً شامل بانکها ،مؤسسات اعتباری و شرکتهای بیمه می شوند ،در امر بازاریابی و فروش موفقیتهای چشمگیری به دست آورند.

واحدهای توزیع فیزیکی

این واحدها به مؤسسات در امر انبارداری و جابجائی کالاها از مبداء تا مقصد کمک می کنند.

دلالان

دلالان مؤسسات را در یافتن مشتری و فروش کالا به آنان یاری می کنند.

رقبا

هر شرکتی با طیف وسیعی از رقبا مواجه است که باید برای کسب موفقیت و رسیدن به اهداف خود نسبت به آنها، نیازها و خواسته های مشتریان را به نحو شایسته تری ارضاء نماید.

مشتریان

مشتریان مؤسسات،همان مشتریانی که در پنج بازار عنوان شده  قبلی  وجود دارند یعنی مصرف کنندگان،مشتریان دولتی،مشتریان صنعتی،بازار واسطه ای و بازار بین المللی که هر کدام از اینها کالاها ومحصولات شرکت را با منظور خاصی خریداری می کنند.

 

نظر دهید

پاسخ دهید

بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0